Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie ogłasza otwarty nabór na wolne stanowisko urzędnicze: zastępca kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie.
- Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) wykształcenie wyższe magisterskie;
4) minimum 5 lat pracy, w tym co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej;
5) specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej;
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7) nieposzlakowana opinia;
8) brak zakazu pełnienia funkcji publicznej związanej z dysponowaniem środkami publicznymi;
9) znajomość ustaw i rozporządzeń do tych ustaw, w zakresie:
a) ustaw z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r., poz., 107 z późn. zm.)
b) ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1283 z późn. zm.)
c) ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r., poz. 44 z późn. zm.)
d) ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej (Dz. U. z 2024 r., poz. 1673)
e) ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późn. zm.)
f) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.)
g) ustawa z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2025 r., poz. 49) - Wymagania dodatkowe:
1) Umiejętność organizacji pracy i kierowania zespołem pracowników;
2) Doświadczenie w zakresie problematyki pomocy społecznej, osób z niepełnosprawnością, pieczy zastępczej;
3) Wysoka kultura osobista;
4) Prawo jazdy kat. B;
5) znajomość techniki komputerowej, szczególnie w zakresie pakietu Ms Office;
6) umiejętność skutecznego komunikowania się, podejmowania decyzji, analizy i syntezy informacji;
7) rzetelność, zdolności negocjacyjne, empatia, odporność na stres. - Przewidziany zakres zadań na wyżej wymienionym stanowisku:
1) współudział w organizowaniu funkcjonowania Centrum;
2) zastępowanie Kierownika w realizacji jego obowiązków w czasie jego nieobecności;
3) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach administracyjnych oraz zawieranie umów cywilnoprawnych na podstawie stosownych upoważnień;
4) koordynowanie pracą zespołów: ds. rodzinnej pieczy zastępczej, ds. organizacyjno – administracyjnych, ds. świadczeń oraz instytucjonalnej pomocy społecznej.
5) organizowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
6) realizacja innych zadań zleconych przez Kierownika. - Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
2) wynagrodzenie płatne z dołu, do 5 dnia następnego miesiąca kalendarzowego;
3) miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie, ul. Dutkiewicza 5,
budynek z podjazdem dla osób niepełnosprawnych, bez windy, parter przystosowany
dla osób z dysfunkcją narządu ruchu;
4) praca ma charakter biurowy (z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych),
wymaga: kontaktu z klientami, komórkami organizacyjnymi Powiatowego Centrum
Pomocy Rodzinie w Śremie, z instytucjami i innymi podmiotami poza urzędem,
ponadto wymaga czynności służbowych poza siedzibą pracodawcy. - Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia o naborze wynosił powyżej 6 %.
- Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) wypełniony komplet dokumentów, który można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie, ul. Dutkiewicza 5 (pokój nr 1), w Biuletynie Informacji Publicznej: https://pcpr.srem.biuletyn.net/ lub poprzez stronę www.pcprsrem.pl
3) oświadczenia:
a) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
b) o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za:
umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;
umyślne przestępstwo skarbowe;
c) o nieposzlakowanej opinii;
d) o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
4) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
5) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku, gdy kandydat jest osobą niepełnosprawną i zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną proszeni są o udokumentowanie wymaganego wykształcenia i doświadczenia zawodowego.
Dokumenty należy przesłać pocztą lub złożyć w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie: 63-100 Śrem, ul. Dutkiewicza 5, w terminie do dnia 23 lipca 2025 r. w zamkniętych kopertach z dopiskiem: ,,Oferta pracy – zastępca kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie”.
Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (https://pcpr.srem.biuletyn.net/), a także na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie.
Osoba wybrana spośród kandydatów na wyżej wymienione stanowisko, która podejmie pracę na stanowisku urzędniczym po raz pierwszy – zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135), zobowiązana jest do odbycia służby przygotowawczej w czasie trwania zawartej umowy o pracę na czas określony (6 m-cy) oraz do zdania egzaminu końcowego warunkującego dalsze zatrudnienie.
*w przypadku zatrudnienia, konieczne będzie dostarczenie ,,Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Ministerstwa Sprawiedliwości – Biuro Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego.
Kierownik
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Śremie
Karolina Gałuszka
Do pobrania:
Oświadczenie o braku zakazu pełnienia funkcji publicznych
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych